Na vele jaren van vrije inloop hebben we ervoor gekozen om enkel op afspraak te werken. Dit zorgt voor meer tijd, aandacht en rust voor zowel onszelf en als voor de klant. Na het inplannen van een afspraak ontvangt u een bevestigingsmail met een vragenlijst waarin u ons reeds informatie kan bezorgen. Zodoende kunnen we:
- per klant voldoende tijd voorzien
- onze volledige aandacht geven aan elke klant
- de juiste medewerker koppelen aan uw vraag
- efficiënt te werk gaan om de juiste producten te adviseren
- gestaag doorwerken in de werkplaats aan uw reisfiets
- de rust en kalmte in onze ‘fietsvakantietempel’ bewaren
Voor sommige afspraken vragen we een billijke vergoeding die wordt verrekend bij de aankoop van producten. Anders gezegd, blijft onze dienstverlening gratis voor wie daadwerkelijk tot aankoop overgaat. Het is voor ons geen verdienmodel maar een eerlijke en sportieve manier van werken die volgende zaken waardeert:
- een schat aan expertise op gebied van bikepacking en fietsvakanties
- een uitgebreid aanbod van meer dan 15 gespecialiseerde reisfietsmerken
- een groot assortiment van alle toebehoren voor de fietsvakantie
- een prachtige fysieke showroom met vele uitgestalde producten
- onze tijd met gespecialiseerd persoonlijk advies op maat
We houden regelmatig interessante kortingacties op (nieuwe) showroomfietsen of (licht) gebruikte reisfietsen om de voorraad van onze showroom regelmatig te roteren. Kortingprijzen en de beschikbare voorraad worden weergegeven op onze webshop https://bikepacking-belgium.webshopapp.com/fietsen/ en worden ook regelmatig gecommuniceerd via onze social media. Blijf ons dus volgen!
ADVIESGESPREK REISFIETS (tijdslot 15 min – gratis): Indien u nog in de oriënteringsfase bent en nog niet zeker bent van de aankoop van een reisfiets al of niet bij Bikepacking Belgium bieden we de mogelijkheid voor een kennismaking en/of een kort adviesgesprek. Ten eerste luisteren we naar uw vragen, plannen en wensen. Vervolgens lichten we onze werkwijze toe en geven we algemeen en bondig advies vanuit onze gespecialiseerde expertise en het uitgebreide aanbod in onze showroom. Deze korte afspraak van een kwartier beschouwen we als een gratis oriënteringsgesprek zodat u de sfeer en/of de mogelijke keuzes aan reisfietsen kan proeven. Een testrit is niet inbegrepen bij deze afspraak. Indien gewenst kunnen we u ook opbellen om telefonisch een kort adviesgesprek te voeren. Gelieve ons hiervoor een mail te sturen met uw gsm nummer zodat we u kunnen contacteren op een rustig moment.
BELEVENIS AANKOOP REISFIETS (tijdslot 90 min – 90 euro): Indien u zich aangesproken voelt door onze filosofie/werkwijze en het onderzoeksproces wenst aan te gaan naar de ‘ideale’ reisfiets, trekken we graag voldoende tijd uit voor deze ‘belevenis’. We hebben gemerkt dat één uur meestal onvoldoende is en daarom voorzien we voor deze afspraak tot anderhalf uur. We gaan eerst rustig aan tafel zitten met een drankje en op basis van onze grondige expertise en ons uitgebreid aanbod van meer dan vijftien gespecialiseerde reisfietsmerken gaan we samen op zoek naar een aantal mogelijke reisfietsmodellen (standaard, semi-custom, full-custom) die zo dicht mogelijk aansluiten bij uw wensen, reisstijl en budget. Zo vernauwen we samen het uitgebreide keuze-aanbod naar een beperkt aantal ‘ideale’ reisfietsen. In ons testcentrum houden we zo veel mogelijk modellen en maten op stock voor een korte proefrit binnen het autovrije Groen Kwartier. Eenmaal de keuze voor een bepaalde reisfiets is gevallen gaan we over tot de bepaling van de maat. In het geval van semi-custom reisfietsen stellen we de reisfiets samen met behulp van een configurator. Ten laatste bepalen we de eventuele accessoires om tot een globale prijsofferte te komen. Voor dit uitgebreide onderzoek bedraagt de vergoeding 90 euro die in mindering zal worden gebracht van uw aankoop. Een bewegingsanalyse voor custom reisfietsen of het detailleren van full-custom reisfietsen vraagt wat meer werk en is meestal niet mogelijk binnen deze tijdspanne. Indien u over wenst te gaan tot aankoop, maken we hiervoor dan graag een vervolgafspraak. Bij aankoop geniet u bovendien nog een aantal extra voordelen als ‘BpB-aankoper-reisfiets’!
AFHALING NIEUWE REISFIETS (tijdslot 60 min – gratis): We zijn zijn geen fietsenwinkel die snel uw fiets wenst af te leveren eenmaal aangekocht. We nemen graag onze tijd om persoonlijk enkele belangrijke zaken van uw nieuwe ‘reisbolide’ uit te leggen en overlopen nog een lijstje van belangrijke tips en accessoires. We bekijken tevens of u nog bijkomende dienstverlening nodig heeft zoals fietsverzekering, uitgebreide bikefitting, routeplanning, enz. Hiervoor trekken we één uur uit en deze afspraak is gratis. Voor deze afspraak sturen we u een email zodat we samen een moment kunnen kiezen om uw droomreisfiets over te dragen!
RESERVERING HUUR REISFIETS (tijdslot 60 min – voorschot): Om een huurfiets te reserveren wensen we u graag even te leren kennen zodat we weten wat uw plannen en wensen zijn. We bekijken dan samen de beschikbare huurfietsen en de prijzen. Indien u wenst over te gaan tot reservering, vragen we de betaling van een voorschot van de helft van de huurprijs. Vervolgens gaan we dieper in detail en stellen we een huurcontract op dat we samen ondertekenen. De volledige procedure neemt meestal tot een uur in beslag. Indien gewenst kan deze procedure ook per email worden uitgevoerd. Ook een afspraak voor het afhalen en het terugbrengen van de huurfiets kan worden ingeboekt via de afsprakenplanner.
AANKOOP FIETSONDERDELEN (tijdslot 30 min – 30 euro): We hebben een zeer uitgebreid aanbod aan fietsonderdelen van verschillende gespecialiseerde merken waaruit we kunnen adviseren en eventueel passen. Montage van fietsonderdelen zoals zadels, sturen, pedalen, banden, etc. is op regiebasis en is enkel mogelijk mits de fiets wordt achtergelaten in onze werkplaats en u de fiets even later weer ophaalt. De vergoeding voor deze afspraak bedraagt 30 euro die in mindering zal worden gebracht van uw aankoop vanaf ditzelfde bedrag.
AANKOOP FIETSACCESSOIRES (tijdslot 30 min – 30 euro): We hebben een zeer uitgebreid aanbod aan fietsaccessoires van verschillende gespecialiseerde merken waaruit we kunnen adviseren en eventueel passen. Voor bikepacking tassen of dragers vragen we om uw (reis)fiets mee te brengen zodat we samen de gewenste set-up kunnen bepalen. Montage van fietstaccessoires zoals tassen, dragers, etc. is tegen betaling in regie en is enkel mogelijk mits de fiets wordt achtergelaten in onze werkplaats terwijl u later de fiets weer ophaalt. Voor een uitgebreide set-up hebben we soms meer dan een half uur nodig en kan u best een dubbele afspraak boeken. De vergoeding voor deze afspraak bedraagt 30 euro die in mindering zal worden gebracht van uw aankoop vanaf ditzelfde bedrag.
AANKOOP FIETSKLEDING (tijdslot 30 min – 30 euro): We zijn van mening dat de juiste fietskleding een groot verschil kan maken in de kwaliteit van de fietsvakantie. We merken dat heel wat reisfietsers geld uitgeven aan niet-aangepaste kleding. Daarom richten we ons enkel en specifiek op fietskleding voor reisfietsers (in plaats van hiking, mountaineering of dagjesfietsers). Indien u wenst te investeren in juiste, performante en duurzame fietskleding dan is goed advies dus van groot belang. Daarom adviseren we u persoonlijk tijdens het selecteren en passen van fietskleding. Voor een uitgebreide set-up hebben we soms meer dan een half uur nodig en kan u best een dubbele afspraak boeken. Voor deze afspraak vragen we een vergoeding van 30 euro die in mindering zal worden gebracht van uw aankoop vanaf ditzelfde bedrag.
AANKOOP OUTDOORUITRUSTING (tijdslot 30min – 30 euro): Ook het advies en de juiste aankoop van kampeer- en outdoorbenodigdheden kan verschillen naargelang hiking of biking en zelfs naargelang uw reisfiets, reisfietstassen of de reisfietsstijl. We adviseren u persoonlijk bij uw aankoop binnen ons aanbod van gerenommeerde merken voor tenten, slaapzakken, slaapmatten, kookgerief, enz. Voor een uitgebreide set-up hebben we soms meer dan een half uur nodig en kan u best een dubbele afspraak boeken. Voor deze afspraak vragen we een vergoeding van 30 euro die in mindering zal worden gebracht van uw aankoop vanaf ditzelfde bedrag
BRENGEN/AFHALEN REISFIETS VOOR ONDERHOUD (tijdslot 15 min): Vanwege onze beperkte tijd en ruimte doen we enkel onderhoud aan reisfietsen die bij Bikepacking Belgium werden aangekocht. Alle andere afspraken voor onderhoud worden in principe geweigerd. Als u hierop een uitzondering wenst kan u ons emailen met de nodige info (fiets, jaartal, waar aangekocht) zodat we kunnen evalueren of onze planning dit toestaat. We werken niet aan ‘on-line fietsmerken’ aangezien we een reisfiets beschouwen als een service artikel. We vragen om de reisfiets bij ons achter te laten gedurende enkele dagen zodat we deze kunnen opnemen in onze planning en er met zorg en aandacht aan kunnen werken. Voor klanten die van iets verder weg komen, vragen we om de fiets bij openingstijd binnen te brengen zodat we kunnen proberen om de fiets (onder voorbehoud van problemen of wisselstukken) een paar uur later weer klaar te krijgen voor afhaling terwijl u dit combineert met een andere activiteit in de buurt. Zodra uw fietsonderhoud klaar is wordt u verwittigd door één van de medewerkers van onze werkplaats. Vervolgens kan u een afspraak inboeken tenzij anders afgesproken tijdens het brengen van uw reisfiets.
ANDER: We zijn best bereikbaar per email en nemen de telefoon niet op als we onze aandacht aan de aanwezige klanten of aan uw reisfiets geven. Indien u een vraag hebt of een andere afspraak wenst te maken dan één van de bovenstaande afspraken, kan u ons dus best een email met uw gsm nummer sturen. Ook voor dringende afspraken of als u geen plaats vindt in onze agenda, kan u ons best mailen met vermelding van uw gsm nummer om te bekijken of er nog een vrij tijdslot gevonden kan worden. We nemen graag op een rustig moment contact op om samen een oplossing te vinden. Aan leveranciers vragen we om geen gebruik te maken van de afsprakenplanner maar afspraken op voorhand te maken per mail.